• مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره آنلاین روانشناسی

بازدید : 1333   |      

مشاوره آنلاین به زمانی گفته میشود که شما از طریق تلفن یا برنامه های آنلاین همراه تان با یک روانشناس در ارتباط هستید و از خدمات روانشناسی از راه دور استفاده میکنید.

مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره آنلاین به زمانی گفته میشود که شما از طریق تلفن یا برنامه های آنلاین همراه تان با یک روانشناس در ارتباط هستید و از خدمات روانشناسی از راه دور استفاده میکنید.

حتما به یاد دارید که تا همین چندسال پیش برای گرفتن یک تاکسی باید کنار خیابان منتظر می ماندید و یا در بهترین حالت شماره ی آژانسی را میگرفتید و درحالی که صدای بوق را می شنیدید آرزو میکردید که آژانس سرویس داشته باشد. امروزه اما با ورود تاکسی های اینترنتی کسی در کنار خیابان نمی ماند.

همانطور که در سالهای اخیر شکل ارائه ی بسیاری از خدمات تغییر کرد، مشاوره و روانشناسی نیز وارد مرحله ی جدید و شگفت انگیزی از خود شد.

حتما برایتان سوال شد که چرا از خدمات مشاوره آنلاین ، به عنوان خدمات شگفت انگیز یاد کردیم، برای پاسخ به این سوال در ادامه دلایل محبوبیت مشاوره آنلاین روانشناسی را بررسی میکنیم.

چرا مردم وب درمانی را دوست دارند؟

  • می تواند به راحتی خودتان باشید : مسلما سخن گفتن از نقاط تاریک وجودمان درحالی که یک نفر در چشم های ما زل زده است، میتواند کار دشواری باشد. مشاوره آنلاین روانشناسی به شما کمک میکند بدون خجالت در مورد ضعف ها و کاستی هایتان حرف بزنید، بی شک زمانی که راحت تر و شفاف تر صحبت میکنید سریع تر میتوانید دوران درمان را پشت سر بگذارید.
  • . صرفه جویی در زمان : درمان آنلاین می تواند زمان کمتری را از شما بگیرد، با مشاوره آنلاین دیگر نیاز نیست نگران ترافیک و مسیرهای شلوغ باشید. همچنین اگر مشاورآنلاین شما در شهر دیگری ساکن است، برای ملاقات با روانشناس خود نیازی به طی کردن راه های بسیار دور ندارید. یک شماره میگیرید یا به سایت مشاورتان وارد میشوید و جلسات روان درمانی را شروع میکنید.
  • در مکانی که آرامش دارید مشاوره بگیرید : جلسه مشاوره ی آنلاین شما می تواند در هر کجا که راحت تر هستید و احساس امنیت میکنید، برگزار شود. برخی از افراد در مکان های جدید دچار اضطراب شده و نمیتوانند به خوبی جلسه ی درمان را ادامه دهند.
  • هزینه ی کمتر : مشاوره ی آنلاین در مقایسه با درمان سنتی، گاهی اوقات ممکن است هزینه کمتری در برداشته باشد. برخی احساس میکنند مشاوره آنلاین رایگان میباشد اما در حقیقت هزینه مشاوره آنلاین با هزینه ی مشاوره حضوری یکسان است اما به دلیل صرفه جویی در وقت میتواند باعث کاهش هزینه های شما شود .
  • مناسب تمام سنین :گروه خاصی از افراد نیاز بیشتری به خدمات آنلاین روانشناسی دارند، برای مثال افراد مسن که راه رفتن برای آنها دشوار است و کودکان و نوجوانان میتوانند از مشاوره ی آنلاین استفاده کنند.همچنین استفاده از تکنولوژی های نوین به نوجوانان و جوانان احساس نزدیکی و صمیمیت میدهد، در نتیجه آنها به یک دکتر روانشناس آنلاین بیشتر از یک روانشناس سنتی اعتماد میکنند.
  • امکان ارتباط با مشاور در شرایط خاص : تصور کنید یک فرد چهل روز در یک بیمارستان بستری است و تنها در ساعات مشخصی از روز میتواند نزدیکان خود را ببیند. وحشتناک است اما میتواند از این غم انگیز تر هم باشد، حالا خیال کنید که فرد به یک بیماری واگیردار مبتلا شده باشد و امکانان ملاقات با بستگانش میسر نباشد، چه گزینه ای بهتر از یک مشاور آنلاین سراغ دارید؟ تا ضمن کمک به حفظ روحیه ی بیمار، زمان بی ارزش و از دست رفته ی او را به یک دوران طلایی برای خودشناسی تبدیل کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دوران کرونا بسیاری از افراد بعد از ابتلا به کویید 19 و بستری در بیمارستان، قبل از شروع اقدامات درمانی جان خود را از دست میدادند اما دلیل مرگ آنها کرونا نبوده است بلکه آنها از ترس سکته کرده بودند، در این دوران اهمیت وجود مشاور آنلاین بیش از پیش بر همگان آشکار شد.

بعلاوه در مواردی که بیماری فرد شکل حادی به خود گرفته است مشاوره آنلاین میتواند کمک کننده باشد، بسیاری از افراد با یک مشاوره آنلاین با روانشناس از اقدام به خودکشی منصرف شده اند.

سوالات متداول

آیا مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان است ؟

خیر ، قیمت هرساعت مشاوره ی آنلاین در اکثر موارد با قیمت مشاوره حضوری یکسان میباشد، دلیل آن هم این است که دکتر روانشناس آنلاین همان زمان و انرژی را در مشاوره ی آنلاین میگذارد که برای مراجعین حضوری خود صرف میکند.

آیا مشاور خانواده آنلاین رایگان مفید است ؟

مشاوره های آنلاین رایگان، در موارد جزئی میتوانند کمک کننده باشند اما در برخی از موارد که مشکلات ریشه در گذشته ی افراد دارند و یا از پیچیدگی بالاتری برخوردار هستند نیاز به ورود یک مشاور خانواده آنلاین به صورت جدی و حرفه ای است تا با یک برنامه ی دقیق فرایند درمان را ادامه دهد.

چگونه یک دکتر روانشناس آنلاین خوب پیدا کنیم ؟

پیدا کردن یک روانشناس آنلاین باتجربه همانند یافتن یک دکتر روانشناس که به صورت حضوری به درمان میپردازد کار دشواری است، اما اگر دکتر روانشناس مورد نظر خود را پیدا کردید احتمال اینکه ایشان خدمات خود را به صورت آنلاین هم ارائه دهند بسیار زیاد است.

مشاوره آنلاین برای خارج از کشور به چه برنامه ای نیاز دارد ؟

مشاوره آنلاین برای افرادی که ساکن ایران نیستند میتواند از طریق نرم افزارهایی مانند اسکایپ، گوگل میت، واتساپ و ایمو امکان پذیر باشد.

کلمات کلیدی: مشاوره آنلاین ازدواج، مشاور آنلاین برای خارج از کشور، دکتر روانشناس آنلاین، روانشناس آنلاین رایگان